اختراع جدید و رویکرد بشری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اختراع جدید و رویکرد بشری
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 565
نویسنده : حسین
درود دوستان خوبم

همواره برخی اختراع ها تاثیر ژرفی بر زندگی آدمی گذاشته است که هیچ گاه نمی توان در تحلیل های تاریخی از آثار آن چشم پوشی کرد. شاید مهمترین اختراع بشر خط باشد که توسط سومریان یا فینیقی ها و یا (( تمدن قدیمی حاضر در جیرفت)) که در سالهای اخیر کشف شد به وجود آمد/.

انسان امروزی برای موفقیت به سه چیز مهم نیاز دارد که اولی هدف و دومی برنامه ای برای رسیدن به هدف و سومی هم تجربه هست// تجربه از دوچیز بدست می آید که یکی استفاده از تاریخ و دیگری طی فرآیندهای آزمون و خطا توسط فرد بدست می آید که پر هزینه هم هست .

شاید خط یا نوشتن به این خاطر یکی از مهمترین اکتشافات بشر هست که اساس تاریخ را به وجود آورد/ اساسا تاریخ با خط پیوند عمیقی دارد و امروز شفاهیات را از خود دور ساخته است.

بعد از اختراع خط , بشر دوران پیشرفت بزرگی را آغاز نمود که با قدرت گرفتن نیروی کلیسایی در جهان, این دوران به اتمام رسید و جهان در دوران بزرگ خاموشی قرون وسطی گیر کرد. تنها راهی که موجب می شد تا انسان از این دوران اسف بار تاریخی که وقایع ننگین بزرگی مثل جنگها صلیبی  را با خود داشت نجات دهد شاید احساس نیاز به اختراعی جدید بود...

دوران بعد از قرون وسطی که رنسانس نام گرفته با سه اختراع مهم (قطب نما,تفنگ,دستگاه چاپ)شروع شد. قطب نما باعث کشف سرزمین های ناشناخته مثل آمریکا شد و تفنگ هم پایه های پیروزی اروپاییان بر ساکنان بومی آمریکا را به وجود آورد و دستگاه چاپ هم زمینه های خروج تحصیل و علم را از کلیسا به عامه مردم فراهم نمود. این اکتشافات موجب شروع پیشرفتی شد که در سویی از آن اختراع دوربین های نجومی و قدم گذاشتن به ماه و کاهش مرگ و میر و افزایش سطح فرهنگ((برابری زن و مرد,عدم برده داری و حقوق بشر)) و در سویی دیگر وقایع چرنوبیل و هیروشیما و جنگ های جهانی اول و دوم بود.

با توجه به اینکه جهان همچنان در حال پیشرفت و گام نهادن به پله های بالاتر دانش هست و به قول آلوین تافلر دوران برده داری و فئودالی و صنعتی و فراصعتی رو هم پشت سر می گذارد به نظر شما کدامین اختراع می تواند دوره ای جدید پدید آورد؟ کدامین کشف موجب می شود تا انسانی که دوران سحر و جادو را پشت سر گذاشت و به اعتقاد دینی چنگ زد و شریعت را به وجود آورد,  از دین خشونت زا دوری کند؟ کدامین نوآوری انسان را از جنگ هسته ای باز می دارد ؟

به نظر من جنگ جدیدی در راه است و آن جنگ برای آب می باشد که تا پنجاه سال آینده گوی سبقت را از جنگ های ایدئولوژیکی که امروزه گرفتار آن هستیم می گیرد. این جایگزینی شاید کمی از دین خشونت زا و خشونت طلب بکاهد ولی هیچ گاه نمیتواند تهدید بمب اتمی را از بین ببرد و ما را از خطر جنگ برای ایدئولوژی به وسیله بمب های اتمی برهاند.

به امید آزادی و صلح برای تک تک جوامع بشری و غیر بشری...

پی نوشت 1: این متن بعد از مطالعه مجدد کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر و موج سوم اثر آلوین تافلر به من الهام شد.

پی نوشت 2:اپیکور یک جمله ای داره که میگه تا من هستم مرگ نیست و تا وقتی مرگ هست من نیستم. دوستان من نه از مرگ بترسید و نه از خدا// خدا را در عرفان و تک تک متون شعرای ایرانی بیابید.




:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: جنگ آب ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: